.

.

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

بسم رب الشهدا و الصدیقین





شهادت
شهید پاسدار مهدی علیدوست از لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی طالب(ع) قم ؛ شهید مجتبی کرمی و شهید مجید صانعی از بسیجیان گردان‌های 161 امام حسین(ع) و 154 تکاور حضرت علی‌اکبر (ع) همدان را به محضر امام عصر (عج) ، امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) و ملت شهید پرور ایران تبریک و تسلیت عرض می نمائیم.
  • خادم المدافعین

بسمه تعالی

شهید حسین همدانی

Image result for ‫شهید حسونی زاده‬‎

شهید حسونی زاده

شهید حمید مختاربند

شهادت سه پرستوی مهاجر،سردار شهید حسین همدانی،شهید حمید مختاربند،فرشاد حسونی زاده را به محضر امام زمان (عج) ،امام خامنه ای روحی فداه و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نمائیم.

  • خادم المدافعین

*******

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا ۞
(احزاب / ۲۳ )
از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند
بعضی بر سر پیمان خویش به شهادت رسیدند و بعضی چشم به راهند و هرگز پیمان خود را تغییر ندادند.
**************************
این وبلاگ با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ساخته شده است.
 امید است مورد عنایت امام عصر ارواحنا فداه قرار گیرد.
***********************************************************
خادم المدافعین
  • خادم المدافعین

                                               بسمه تعالی

                  

*تسنیم: چه شد که پدرتان به جبهه های ایران آمدند؟ در آن دوره در جهاد افغانستان هم حاضر بودند؟

آن زمان دوره جهاد افغانستان یعنی جهاد و مبارزه علیه دولت کمونیستی و اشغالگران روس در افغانستان بود که در آن شرکت داشتند. اما بعد از مدتی که به ایران آمد، افراد زیادی از مهاجران افغانستان در پشت جبهه ایران بودند. پدرم علاقه ویژه‌ای به امام رضا(ع) داشت و بسیار عاشق امام خمینی(ره) بود. الان هم افراد زیادی در دورترین نقاط افغانستان با عشق امام خمینی زندگی می‌کنند. حتی در زمان جنگ عکس امام روی سینه‌هایشان بود، در افغانستان هم مجاهدینی بودند که عکس امام را داشتند و با بهترین قیمت عکس را می‌خریدند. این‌ها اغلب همان مقلدین امام بودند که دستور امام را واجب الاطاعة می‌دانستند. نیروهایی که محلشان ناامن بود به ایران می‌آمدند و به جبهه‌ها می‌رفتند و در پشت جبهه حاضر می‌شدند.


  • خادم المدافعین

پدر شهید افغانستانی مدافع حرم در گفت‌وگوی تفصیلی با تسنیم:

http://bayanbox.ir/view/4004178630832066464/02.jpg

وصیت‌نامه‌اش با «یا علی‌اکبر لیلا» آغاز شد و شهادتش را هم از امام‌رضا(ع) گرفت.

پدر شهید مهدی صابری، از شهدای افغانستانی مدافع حرم می‌گوید: رزمندگان فاطمیون جان خود را فدای جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب می‌کنند. آقا مهدی افغانستانی بود اما در خاک ایران اسلامی تربیت شد.

یک تنه هرکاری انجام می‌داد به قول معروف همه فن حریف بود، از آشپزی در هیئت گرفته تا کارهای امدادی، فنی، مخابراتی و اقدامات تخصصی ِ عملیاتی. همیشه سنگ تمام می‌گذاشت برایش فرقی نداشت کجا کار می‌کند با کدام تیم شریک است یا کاری که می‌کند چه چیزی است. هرجایی که بود بهترین بود. بعد از شهادت او، سنگینی ِ جای ِ خالی‌اش روی دوش خیلی‌ها حس شد. این‌ها را پدر شهید «مهدی صابری» می‌گوید.

«مهدی صابری» یکی از شهدای افغانستانی مدافع حرم است. بیست و چهار پنج سال بیشتر نداشت اما فرمانده توانای گروهان حضرت علی اکبر(ع) نیروی مخصوص تیپ فاطمیون بود،تیپی که امروز تبدیل به لشکر شده است. در ماجرای گرفتن «تل قرین» که اهمیت فوق العاده‌ای در از بین بردن کمربند حائل رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان داشت، اواخر سال 93 به شهادت رسید.

همه او را به یک دلبستگی خاص می‌شناختند؛ آن هم حُبّ ِ حضرت علی اکبر(ع) بود. هرجا که به نام علی اکبر(ع) مزین بود مهدی صابری هم یک گوشه‌ آن مشغول بود. فرقی نداشت هیئت محلی‌شان باشد یا گروهان مخصوص تیپ فاطمیون. برای همین وصیت‌اش را بعد از بسم‌الله با «یا علی اکبر ِ لیلا» آغاز کرد. رفته بود که برای ایام فاطمیه برگردد، همین هم شد. روز شهادت حضرت زهرا(س) خبر شهادتش را آوردند. پیکر مطهر این شهید و سه تن دیگر از شهدای لشکر فاطمیون همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مردم شهر مقدس قم تشییع و در قطعه شهدای مدافعان حرم بهشت معصومه (س) به خاک سپرده شد. متن گفت‌وگوی تفصیلی تسنیم با «حجت‌الاسلام صابری» پدر شهید مدافع حرم «مهدی صابری» در ادامه می‌آید:

  • خادم المدافعین
بسمه تعالی

سه گروهان جدید تشکیل شده بود و شهید صابری به‌عنوان فرمانده یکی از آنها باید نامی برای آن انتخاب می‌کرد. ماجرای عشق او به حضرت علی‌اکبر(ع) زبانزد بود. همین شد که منظم‌ترین گروهان فاطمیون به نام حضرت «علی‌اکبر(ع)» شد.
********

===============

او فرمانده گروهان حضرت علی اکبر(ع) نیروی مخصوص تیپ فاطمیون که حالا لشکر شده است، بود. مهدی صابری بعد از شهادت به قم منتقل شد و
در بهشت معصومه(س) این شهر به خاک سپرده شد. پیکر مطهر او به‌همراه سه تن دیگر از شهدای فاطمیون که این روزها مقاومت آنان آوازه‌ای جهانی پیدا کرده است، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تشییع شد.
  • خادم المدافعین